Přípravné soustředění Malorka

06.02.2016

Už zítra odlétá pětica našich závodníků na zimní-jarní přípravné soustředění na Mallorcu. Skupinu ve složení Michal Bubílek, Ota Zima, Michal Kohoutek, Marek Slavíček a Bára Hanušová jsem vyzpovídala ohledně jejich přípravy, vybavení i tréninkových planů. Jak bude tedy Mallorca v jejich podání probíhat?

Michal Bubílek

    

Michale v sobotu odlétáte. Můžeš nám trochu načrtnout plán na následující dva týdny? V jakých skupinách budete jezdit, jaké objemy plánujete najezdit, vedeš některé z dalších závodníků i tréninkově, nebo jedete každý za sebe?

Na čtrnáct dní tam letím pouze já, takže od kluků, kteří tam budou dní deset se asi budeme lišit v mikrocyklech. 3+1 vs 4+1. Náplň bude hodně podobná, první mikrocyklus bude čistě základní vytrvalost, ale jelikož máme vcelku slušně natrénováno z ČR pojedeme i do kopců pro vytrvalost silovu. Za deset dní pobytu to pro kluky vidím někde kolem 1200km a pro mě 1800-1900km. Zatím je na ostrově luxusní počasí, tak snad nám vše vyjde dle plánu.

O skupinách zatím představu nemám, ale sami tam určitě nebudeme a každý si najde tu svoji výkonnostní skupinu.

Ota Zima

   


Oto po kolikáté už na Mallorku jedeš?

grin těch Mallorek už bylo… když bych to měl počítat, tak poprvé v roce 2006, pak pravidelně každý rok až do 2010. Roky 2011 a 2012 jsem strávil v Austrálii, takže sem byl mimo, ale 2014 už sem byl zpět na starých známých místech a ten rok dokonce dvakrát, takže ve finále to bude moje devátá Mallorca wink Už ten ostrov znám skoro poslepu, ale jsou borci, kteří tam jsou víc než doma. Mám co dohánět.

Loni si toho soustředění absolvoval pod vedením Michala Bubílka, v čem byl pro tebe zásadní rozdíl oproti předchozím rokům, kdy si měl tréninky napsané od jiného trenéra a vše jsi „odjel sám“?

Loni jsem tam byl pouze na osm dní, takže se jelo na plno, abych vše odtrénoval tak jak měl. Neměl jsem tolik dovolené, ale kromě jednoho dne počasí přálo, takže vše klapalo. S Michalovým vedením to bylo velmi dobré, přísnější režim, ranní rozcvičky smile. Někdy to bolelo, ale ve finále se ukázalo, že jsme šli dobrou cestou a v sezoně jsem zužitkoval, to co jsme natrénovali. Letos si od toho slibuju min. stejně, ale možná o to víc, že to je rozjetí před Gran Canarií, kam letíme v březnu, takže Mallorca bude asi více objemová, zatímco Kanáry už více do kopců i intervalů. Za těch 17 let závodní kariéry už pár věcí vím, ale přesto se pořád učím a snažím se zlepšovat, ale díky radám a Michalově vedení se to daří postupně odstraňovat a v tréninku se zlepšovat. Všechno je o přístupu, když to budeme dělat na 100% tak se to musí někde projevit smile.

Mallorca je super v tom, že tam člověk sám jezdit nemusí, vždy k sobě najde nějakou skupinku. Teda to se ale bavíme o konci února, resp. březnu. To je Mallorca plná až bych řekl skoro přeplněná cyklisty. Stačí si vybrat skupinku ráno na pláži, naskočit a už se „vezete ve vlaku“. Jen si člověk musí dávat pozor na to, aby ho neodvezli na druhou stranu ostrova a tam ho nechali jak lentilku samotného smile Taky už se mi to stalo a návrat domů byl dost bolestivý grin.

Michal Kohoutek

     

Michale jaký je tvůj cíl tohoto soustředění: čistě cyklistická příprava, nebo se budeš věnovat všem disciplínám triatlonu, tedy i plavání a běh? Je i pro triatlonisty Mallorka TOP destinace pro zimní přípravu, nebo se „jezdí“ i jinam?

Cílem je kvalitní objemový trénink na kole, proto taky jedu na Malorku s cyklistama smile Nicméně nechávám si zadní vrátka a když se nebudu cejtit, že s klukama objedu delší trénink, tak naplánuju přechodovej trénink kolo -> běh. V případě hodně nepříznivého počasí je ideální kombinace ranní plavání a následný běh. Plavání a běhání tedy beru s sebou.

Triatlonisti většinou jezdí za větším teplem třeba na Kanáry. Dá se plavat v moři/oceánu na volné vodě, což je vítaná změna oproti kachličkám v bazénu. A obecně se člověk rád ohřeje v teplejším prostředí než je Malorka.

Bára Hanušová

 

Báro, ty nejedeš na Mallorku trénovat, bude tedy tvůj program dovolenkový, nebo budeš dělat i support klukům? 

Ano, na Mallorcu jedu na takovou „aktivní dovolenou“ se svým sportovcem a kde můžu, klukům ráda pomůžu, ale kilometry si musí odšlapat sami smile.

Tvoje specializace a asi i hobby je zdravá strava, budeš na kluky „dohlížet“? J Co by si obecně závodníkům během takového soustředění doporučila nepodcenit, a čeho by se naopak měli pokud možno vyvarovat?

To souhlasí smile Zdravá strava a výživa cyklistů je oblast, které se hodně věnuji. Na kluky u jídla dohlédnu a individuálně nasměruji. Cyklistické soustředění je energeticky velmi náročné období, a proto dbáme na stravu a pitný režim před, v průběhu a po skončení tréninku. Důležité je, aby cyklista dbal na vhodnou výživu nejenom na soustředění ale celý rok!

Pánové, jaké stroje a další vybavení s sebou vezete?

Michal Bubílek: Na silniční tréninky jsem od Kellys vybaven URC 70, komplet na Ultegře 2x11sp. O zbytek výbavy se stará Spiuk (helma, brýle, boty) a Sýkora sportwear.

Ota Zima:Vezu sebou svoji silničku Kellys URC 70, trochu přemýšlím nad galuskami, docela jsem si na ně zvykl, ale nakonec pro lepší servis beru pláště Schwalbe. Ohledně výbavy pak osvědčené věci jako přilbu, brýle i boty Spiuk, oblečení Sýkora.

Michal Kohoutek: Tak krom kola beru další tréninkové a regenerační pomůcky. Nejzajímavější je asi Compex, který pomůže unaveným svalům elektrostimulační masáží. Dále vezu Powerbreathe, což je jednoduchý přistroj posilující dýchací svaly. Pak už to jsou pouze plavecké expandéry na posílení rukou a kompenzační plavecké cvičení. Podle váhy zavazadla ještě zvážím plavecký neoprén, ale voda je dost studená, takže bych musel mít hodně prostoru abych ho přibalil…  

                                        

Jaké doplňky stravy se Vám pro takové soustředění osvědčili a doporučili by jste je dalším závodníkům, kteří se možná na Mallorku právě chystají? Kdy a jak je mají konzumovat?

Michal Bubílek: Máme štěstí, že náš team podporuje Inkospor, který má pestrou škálu produktů. Základ výživy je Ionťák a tyčinky na kolo. Z tyčinek mi nejvíce sedí Cake s příchutí vanilka a EnergyBar kokosová - obojí je na bázi ovesných vloček což mám rád. Recovery drink po tréninku. Jako doplněk beru i aminokyseliny, multivitamín a magnezium.

Ota Zima: Strava na dlouhých trénincích je důležitá. Já jedu dle zajetého systému, tedy dobrá a vydatná snídaně cca 2 hod před začátkem tréninku. Ovesná kaše/vločky, ovoce, celozrnné pečivo. Občas se nebráním ani nějakému tomu vajíčku, ale není to pravidelně. K pití preferuji řepnou šťávu. Začal jsem loni a hodně jsem si na to zvykl. Pak klasika, čaj a případně nějaká voda. Kavá po ránu pro mne není, tu si vychutnám až během švihu. Jinak do kapsy dresu vždy beru tolik jídla, jak dlouho budu v sedle. Když jsou tréninky dlouhé, beru 2 malé houstičky (šunka, sýr), Inkospor tyčka (Low Ge), banán a třeba nějakou malou sušenku. Jako nouzovku vždycky gel Inkospor Ice-Tea. Ráno spolu s oblečením zastrkaným po kapsách vypadám jak nenažraný klokan, ale hlaďák je svině, a když vás chytne v horách, je to zlé. Snažím se jíst dle potřeby, cca každou hodinku něco natlačit do žaludku. Ale Mallorca je super v tom, že všude v každé vesnici je nějaká ta kavárna, takže v případě nouze i plánovaného zastavení dáte dobrou kávičku, colu a za chvilku valíte zase dál smile

Michal Kohoutek: Já jim na tréninku rohlíky se sejrem grin

                                            


Co se týče oblečení, zimní-jarní soustředění „v teple“ může být zrádné. Mallorka může přivítat 20 stupni, ale i sněhem. Jak se s tím vypořádáte (prosím poslat pár fotek např. návleku, vestiček, atd.)

Michal Bubílek: Sebou beru oblečení jako na duben-květen v ČR. Určitě si neberu zimní oblečení, to by se už snad ani nedalo zabalit. Spíše člověk potřebuje vše vícerokrát, kvůli praní a schnutí, také je potřeba výbava na běžeckou ranní rozcvičku.

Ota Zima: Je to jarní soustředění, takže s chladem se musí počítat. Předpověď se zatím tváří dobře, ale kopce a hory jsou zrádné. Už jsem v březnu zažil jak 30 st. tak i sníh J Prostě návleky, vestička, popř. dlouhý dres je základ. Pokud je teplo, tak návleky na kolena. Klouby v teple, ale pak když jste na sluníčku a pere to do vás, láká to sundat a opálit první proužky smile

Michal Kohoutek: Počasí je nevyzpytatelné. Vyloženě zimní věci s sebou neberu, ale jinak klasické jarní oblečení jako jsou návleky na tretry, ruce a nohy. Dále dlouhý dres, pláštěnku, vestičku a vícero spodního funkčního oblečení. Rukavice jedny teplejší nowindové. Ale jsem optimista, takže počítám, že si opálím proužky happy
 
Dejte mi každý 1 tip pro úspěšné absolvování takového soustředění
smile
  • Michal Bubílek: Tip na úspěšné soustředění? Neflákat se celou zimu doma, protože největší chyba je přijet s nulou a chtít to za 14dní strhnout. Soustředění v teple má smyl jako nástavba kvalitní zimní přípravy. 
  • Ota Zima: Rozhodně nebláznit hned první cyklus. Začít zlehka a postupně přidávat, žádné 200 km švihy hned první den. Kolo v dobrém technickém stavu je základ, ale to snad má každý, když počítá s tím, že tam jede šlapat na kole a chce si i ten čas užít a ne ho trávit v servisu hledáním nových komponentů grin
  • Michal Kohoutek: Hlavně si nezapomenout mazání na prdel Century Riding Cream od Sportique smile
                                 

Kluci díky a přeji hodně nalítaných kilometrů a hlavně návrat v pořádku!
Za fotky děkujeme Janu Reinerovi!

Katka Mertenová
5. února 2016


Generální partneři

Kellys



Hlavní partneři

  


Sponzoři









 


 


FSA


Závodníci

Komentáře (5)

  1. Michal 05.02.2016
    Tak hlavně ať vyjde počasí a naročte co nejvic bando
  2. Bica 06.02.2016
    Preju at jste fit, azuro, dobry jidlo a kolo ok.
  3. Kohout 12.02.2016
    Zatim vse vychazi podle planu. Jidlo se ovsem povedlo nejvic, to je hodne luxusni :-)
  4. Ota 21.02.2016
    Ta ve finale nam to dalo za 9 treninkovych dni a 2 rege dny cca 1391 km, Bubla pak prolomil hnici 1900 km ;-)
    Pocasi na jednicku, bydleni super, jidlo paradni, parta lidi fantasticka ;-)
  5. Bica 21.02.2016
    Tak to ma bejt. Hlavne ze se zadarilo...

Okomentuj